Šta je to što su to preduzetnici i predavači podelili sa učesnicima Foruma, i koje su im savete i ideje dali za lični uspeh i napredak. Kako da savladaju prepreke sa kojima se mnogi na početku susretnu i kako da ne odustanu od svojih ciljeva. 

Ana Petrović, direktorka agencije “Travel Boutique”, je pričala učesnicima Foruma o svom putu ka ovome gde je sada. Rođena je u Ivanjici, a svoje studije je počela u Beogradu, a 2003. godine je otišla na dodiplomsku razmenu u Austriju gde se upoznala malo bolje sa tim kako izgleda raditi posao urbaniste i prostornog planera. Kada se vratila u Srbiju, shvatila je da to nije poziv kojim želi da se bavi. Tako je paralelno sa studijama radila raznovrsne poslove, pokušavajući da nađe oblast koja njoj najviše odgovara i gde može da se ostvari. Do 2009. je menjala poslove i profesije, a najviše se zadržala u spoljnoj trgovini gde je imala priliku i da putuje, i govori, da je novac koji je ranije zarađivala i džeparac koji dobije od roditelja uvek čuvala za putovanja.

Zatim se tokom 2009. godine kod nje rađa ideja da postane preduzetnik. Počelo je prvo kao pomaganje prijateljima da, kada im trebaju vize za putovanja, da do tih viza dođu, da prikupe potrebnu dokumentaciju, da organizuju svoje putovanje. Davala im je ideje gde da idu, šta da obiđu itd. Potom je upisala školu turizma, obuka je trajala 6 meseci, i kao najbolja u klasi dobila je i obuku za avio sistem. Na berlinskom sajmu turizma je odlučila da uđe u priču turističke agencije. I to, turističke agencije koja će ponuditi korisnicima putovanje po njihovim merama i budžetu, a i u trajanju koje oni mogu sebi da priušte. To nisu bili turistički paketi unapred definisani, već je klijent sam kreirao putovanja. Nakon povratka iz Berlina u martu 2010. godine otvara svoju firmu „Travel Boutique“ . Kako kaže, ulazak u preduzetništvo je bio kao ulazak u „kavez sa tigrom“, niko vam ne garantuje uspeh, ni da će biti uvek lepo i lako. Ali ipak, nakon 7 godina, koliko je njena firma stara, ona lagano raste i razvija se, i Ana uživa u svom poslu. Puno toga je puno stvari naučila, dosta putovala, i sa svojih 35 godina već može da kaže da je uspešan preduzetnik.

Dejan Petrović i Branka Kiždobranski ispred NLP Energy House-a, su pričali o tome da ljudi koji duboko osećaju sebe, šta žele, šta vole da rade, u čemu uživaju, da zaista od toga mogu da naprave posao, da uvek budu motivisani i da rade to bez preteranog napora. Govorili su o treninzima i edukacijama koje rade sa ljudima. U njihovom radu sa ljudima se ispostavilo da svaki pojedinac ima određene ključne tačke koje treba da prođe kako bi otkrio šta je to čime bi mogao da se bavi, šta je njegova misija, gde može da bude zadovoljan a da mu pritom učini život lepim. Oni svojim treninzima osnažuju klijente da se vrate svojim istinskim željama, jer se ljudi često udalje od njih radeći posao za druge u kojem nisu ispunjeni. Pomažu im da nauče kako da prestanu da rade stvari za koje misle da moraju ili treba da rade, da robuju sistemima i tuđim željama, a koje ih ne čine srećnim.

Aleksa Jotić, pokretač sopstvenog biznisa, konsultantske kuće “Business Chainz Solutions” je svoju priču počeo rečenicom da danas ima svoj biznis o kakvom nije ni sanjao pre 5 godina. On ima 24 godine, i kaže da je preduzetništvo najbolji način da uspete rano, dok nemate težinu porodice, rizik koji ulažete u preduzetništvo je jako mali u ranijim godinama, i navodi da je bitno da to omladina razume. I nakon nekog vremena, shvatite da to što ste naučili tim iskustvom je neprocenjivo. On navodi da u biznisu često nema pravog puta, i da put koji je on prošao nije isti kao put nekog drugog uspešnog preduzetnika, te da svako za sebe utaba neki svoj put ka razvoju. Takođe kaže da je bitno da se studenti tokom godina na fakultetu drže ljudi sa kojima imaju slična razmišljanja, koji su vredni i preduzimljivi, na taj način u grupi jedni druge vuku napred. Kako su tokom škole i studiranja „osuđeni“ da vreme provode sa ljudima sa kojima su u grupi, uključivanjem u neku studentsku organizaciju mogu da prepoznaju ljude koji su po kvalitetu i interesovanjima sličniji njima samima. Osnivanjem svoje prve firme, koja je propala, Aleksa priča kako je shvatio da je zapravo mislio da zna biznis, pa je onda dobio mnogo bolnu lekciju, i preduzetništvo samo po sebi često može biti bolno iskustvo, kaže on. Ali je tada shvatio da, da bi znao šta i kako želi da radi, prvo mora da zna sve o toj industrijskoj grani, vodio se rečenicom: „Da biste mogli da prekršite pravila, morate prvo da budete master tih pravila.“  

Nikola Veselinović, direktor Centra kompetencija Grupe za modeling i analitiku u retail segmentu “AddikoBank” je predstavio bankarstvo i uveo učesnike Foruma u svet start up-a. Pored toga što radi u banci, takođe je i sam svoj poslodavac u sferi preduzetništva, internet razvoja, softvera. Takođe je u sportu, konkretno se bavi košarkom i napominje da je bitno biti svestran, i da nam ta svestranost pomaže da se lakše nosimo sa životnim izazovima. Pričao je o banci u kojoj je zaposlen, i o razvoju digitalne banke. Taj brend je proglašen za jedan od najnaprednijih brendova, najbolje prihvaćenih, i nešto što bi trebalo da obeleži ove prostore u narednih 5 godina, objašnjava Nikola. Pokrenute su potpuno nove digitalne platforme. Težnja digitalizacije je da bilo koji kredit ili bankarski proizvod možete da dobijete preko telefona, bez odlaska u filijale, papirologije i bez gubitka vremena. Pričao je učesnicima kako su uspeli da uvedu digitalno bankarstvo preko aplikacije „Viber“, i kako novac može da se prenosi putem Viber-a. Banka je sistem koji se jako teško menja i jako teško ide u korak sa tehnološkim napretkom navodi on, i kaže da je privreda daleko iznad toga, da brzo usvaja nove tehnologije i nov način poslovanja.

Andreja Mahović, ispred kompanije “Level 99 games” je objašnjavao kako funkcioniše gaming svet. Pričao o nekim od najpopularnijih igara gde se ljudi takmiče za novac, čak i za milionske sume. Kako on navodi, ranije u tom svetu nije bilo novca, to je krenulo od strasti, od kompetitivnog duha, a kasnije se pretvorilo u način zarađivanja novca. „Level 99 games“ kao marketinška i gaming agencija ima izazov sa tim što mora da održava pažnju, pre svega mladih ljudi, svakodnevno. Pa se na nedeljnom nivou analiziraju stvari koje mogu da se uvedu i koje bi zainteresovale korisnike. 

Ana Janošev, koordinatorka projekta “Social Impact Award Srbija”, pet godina je aktivna u nevladinom sektoru, i kako ona kaže, kroz različite projekte je radila na razvoju mladih, na njihovom osnaživanju, pružanju edukacija. A spoj društvenog preduzetništva i aktivizma je nešto u čemu se ona pronašla. Pričala je o problemima u kojima se danas svet nalazi, kako ekološkim, tako izbegličkim krizama, i kako, prema mnogim istraživanjima, u svakom od nas postoji želja da se pomogne drugome, koja je nekada i nesvesna. Takođe i o tome kako sve više ljudi želi da njihov posao ima neku svrhu, i da ono što rade ima neki smisao, da ih ispuni i gde mogu da pokažu svoju kreativnost. To su sve neki motivi, kaže Ana, koji podstiču preduzetništvo. A ona je, sa učesnicima Foruma, pričala o razlozima zašto mnogi od nas, iako se javi potreba, ipak ne odu u svet preduzetništva. Koji su to problemi ili prepreke koje nas zaustavljaju i kako ih prevazići.